Rabu, 28 Mac 2012

Program : Pertandingan Nasyid Mencungkil Bakat Terpendam

Oleh : Mohd Shukri Bin Shafie

Jerantut – Cawangan Agama  Klinik Cure&Care 1 Malaysia Jerantut telah menyertai Pertandingan nasyid peringkat daerah Jerantut bersempena tahun melawat Jerantut pada 28 Mac 2012 bertempat di dewan Majlis Daerah Jerantut .

Penyertaan pertandingan ini disertai oleh 3 orang klien iaitu En Ibrahim Mohamed, En Asyraf Dan En Zulkifli Mamat dan dibantu oleh 3 orang kakitangan terdiri daripada Ust Shukri Shafie, En Abdul Hazar Hasan dan En Mohd Ariff Hafizan yang telah mendendangkan sebuah lagu berjudul “Taburkan Jasa Semaikan Budi”. Lagu ini telah digubah semula dalam bentuk yang lebih segar oleh sound engineer kumpulan ini iaitu En Maznifirdaus Bin Marzuki     
                             
Menurut pengurus pasukan kumpulan ini,Ust Mohd Redzuan Bin Mat Isa penyertaan pertandingan ini telah dimulakan dengan latihan yang mantap selama sebulan dan mereka berjaya mendapat tempat ke-8 daripada 20 penyertaan kumpulan.


Penyertaan ini adalah untuk menarik minat klien untuk terlibat dan bergaul masyarakat melalui platform nasyid. Semoga usaha ini dapat menjadikan semua klien yakin dengan persekitaran luar yang penuh mencabar dan dapat membantu dalam usaha kearah. Sekian Terima Kasih.           

0 ulasan: